Vanliga frågor

Finns det några ytor där väggdekorer inte kan hänga?
Det är stor skillnad på foliens kvalitet. Hos oss använder vi endast folie av högsta kvalitet. Våra väggdekorer kan hänga på de flesta ytor, som gips, glas, slipad tegelvägg, hårda vitvaror och trä. Vi rekommenderar ytor så som alla typer av tapeter, möbler, speglar, trä, glassväv, filt, hårda vitvaror, och putsade murstensväggar (dock skall man här vara förberedd på att det kan vara förenat med en större arbetsinsats att montera en väggdekor på en putsad murstensvägg jämfört med t.ex. tapet).

Kan jag ta ner min väggdekor igen, utan att den efterlämnar rester på väggen?

Ja, det kan du absolut. Detta gör du genom att ta ner den bit för bit. När du är klar kommer det inte att synas att den har suttit på väggen.

Är det lätt att hänga upp en väggdekor?

Ja, det är lätt. Det är nästan som att hänga upp en helt vanlig plansh. Vi rekommenderar att du läser igenom vår monteringsvägledning eller tittar på vår monteringsvideo. Om du även efter detta är tveksam, skall du bara kontakta oss via telefon eller skicka oss ett mail så försöker vi hjälpa dig vidare. Vi rekommenderar även att man är minst två personer för uppgiften, om det är tal om en större väggdekor.

Kan man hänga en väggdekor utomhus?

Ja, det kan man absolut. T.ex. på din bil, brevlåda, huvuddörr eller liknande.
Kommer en väggdekor som en eller i flera delar?
Alla våra väggdekorer kommer samlade i en del så att du lätt och på en gång kan montera den på väggen

Kan jag byta till en annan storlek, färg och design?

Ja, du kan byta din väggdekor – så länge den inte är en specialframställd. Du sänder endast varorna i retur till oss på vår returadress, som du hittar på sidan med våra handelsvillkor. För snabbast möjlig saksbehandlingstid, ber vi dig samtidigt att skicka oss ett mail på support@kreativdekor.se, där du inkluderar ditt order- och trackingnummer på returpaketet, samt storlek och färg. Vi kommer då ge dig en länk till var du kan betala prisskillnaden, om den nya ordern är dyrare, eller vår återbetalning, i fall ordern är billigare.

Hur returnerar jag?

Du sänder bara dina varor i retur till oss på vår retursdress, som du hittar på sidan med våra handelsvillkor. För snabbast möjlig saksbehandlingstid, ber vi dig samtidigt att skicka oss ett mail på support@kreativdekor.se, där du skriver att du  vill tillämpa ångerrätten. Vänligen bifoga ordernummer och trackingnummer på ditt skickade returpaket. När vi har tagit emot ditt paket går det typiskt två vardagar, men senast fyra vardagar, tills du mottar dina pengar.

Jag har inte fått en orderbekräftelse?

Om du inte har fått en orderbekräftelse efter en beställning, kan detta med stor sannolikhet bero på att det har skett ett fel vid ifyllnad av din mailadress. I sådana fall ber vi dig ta kontakt med oss så snart som möjligt, så att vi kan undersöka felet och eventuellt korrigera din mailadress. På så sätt försäkrar vi oss att allt kommer att fortlöpa som det skall under avsändning av din vara.

Jag har inte fått min vara – Var har den tagit vägen?

När du beställde din order mottog du ett mail ifrån oss, med bekräftelse och trackingnummer på din order. I fall det skulle vara angivet en felaktig mailadress under beställningsordern, så kan vi skicka trackingnumret på ditt paket om du kontaktar vår support, så kan du se precis var det är i leveransprocessen.